De lekkerste tussendoortjes met weinig calorieën

|

Op zoek naar tussendoortjes met weinig calorieën? Lees dan snel verder!

Mueslirepen, ontbijtkoek of een liga. Deze snacks zijn super makkelijk mee te nemen, lekker en ook nog eens gezond. Of toch niet? Dit soort tussendoortjes zitten vaak vol met suikers en e-nummers. Daarnaast zijn sommige repen en snacks echte caloriebommetjes. Zo denk je een gezond tussendoortje te nemen, maar afvallen doe je niet. Super zonde natuurlijk!

Veel tussendoortjes worden verkocht als een verantwoorde snack. Toch kun je dit soort eten beter vermijden. Wat zijn dan wel tussendoortjes met weinig calorieën? Wij hebben de lekkerste tussendoortjes voor je verzameld.

Fruit, fruit en nog eens fruit

Kom maar op met die vitamientjes!  Het is een beetje een inkoppertje maar fruit is een heel fijn tussendoortje. Het is niet alleen erg lekker, maar zit ook nog eens boordevol vitamines. Twee vliegen in één klap dus. Het is vers, dus geen gekke e-nummers of iets dergelijks. En je kunt het makkelijk meenemen en het is ook nog eens erg goedkoop.

Natuurlijk geldt ook voor fruit dat je het niet te veel moet eten. Ga bijvoorbeeld niet meteen 5 bananen per dag eten, maar wissel af. Fruit met weinig calorieën zijn o.a. watermeloenen (15 kcal per 100g), aardbeien (24 kcal per 100g) of mandarijnen (41 kcal per 100g). Veel beter dus dan een kant-en-klare reep uit de supermarkt.

Vind je een stuk fruit een beetje saai, maak dan je eigen fruitsalade. Een heerlijke watermeloensalade met munt, appeltjes met rozijnen of rucola met frambozen en perzik.

tussendoortjes-met-weinig-calorieen

Hummus met wat groente

Wat is hummus toch lekker! Het is een echte smaakmaker en geeft ieder gerecht net dat beetje extra. Plus het is ook nog eens super gezond. Neem een bakje hummus mee met wat komkommertje, worteltjes, paprika of selderij en je hebt een heerlijk tussendoortje met weinig calorieën.

tussendoortjes-met-weinig-calorieen-hummus-met-groente

Maak je eigen bananenbrood

Oké dit tussendoortje bevat wel iets meer calorieën, maar is echt te lekker om niet toe te voegen aan deze lijst. Bananenbrood is net een cakeje, maar bevat veel minder suikers en calorieën. Het maken van je eigen bananenbrood is helemaal niet moeilijk. Iedereen kan het.

Je voegt 3 bananen, handje dadels, 3 eieren, 1 theelepel bakpoeder, 100 gram bloem (amandelmeel of iets dergelijks kan ook) en 50gr gemalen havermout samen. Je kan hier ook nog wat frambozen, appeltjes of noten aan toevoegen om nog meer smaak te geven. Giet het in een cakevorm en zet het voor ongeveer 45 minuten in een voorverwarmde oven van 175 graden. Et voila. Klaar is kees.

Neem een plakje mee naar het werk en je hebt altijd een heerlijk gezond tussendoortje. Je kan het ook alvast in plakjes snijden en invriezen. Haal het ‘s ochtends uit de vriezer en je kunt ‘s middags genieten van je eigen gemaakte bananenbrood. Super makkelijk en lekker.

Rijstwafel

Lekker luchtig en laag in calorieën. Vind je een rijstwafel zonder iets een beetje saai, doe er dan een beetje hüttenkäse op of hummus. Rijstwafels mogen niet ontbreken aan het lijstje: tussendoortjes met weinig calorieën. Een rijstwafel bevat namelijk ongeveer 20 kcal per stuk. Bijna niks dus.

Hoeveel calorieën verbrand je eigenlijk met fietsen? Je leest het hier >>

Groente

Natuurlijk mag groente ook niet aan dit lijstje ontbreken. Groente kun je in principe onbeperkt eten. Het is gezond en bevat nauwelijks calorieën. Tegenwoordig heb je zelfs ontzettend handige snack groenten, zoals paprika’s en komkommers. Hierdoor is gezond snacken ook nog eens erg makkelijk geworden. Maar je zou ook een kleine groente salade kunnen maken, bijv. komkommers en selderij met een beetje dille, een heerlijke tomatensalade of een frisse wortelsalade. Meer dan genoeg opties.

tussendoortjes-met-weinig-calorieen-groente

Favoriet! Geroosterde kikkererwten

Kikkererwten zijn ontzettend gezond. Deze snack is niet alleen lekker als tussendoortje, maar ook een tip voor tijdens een avondje bankhangen. Marineer de kikkererwten met paprikapoeder en wat zout. Of maak het wat pikanter met Garam Masala. Een absolute favoriet als het gaat om tussendoortjes met weinig calorieën.

Ook leuk om te lezen is dit artikel in het metro nieuws waarin 20 tussendoortjes onder de 100 calorieën worden besproken >>

Go nuts for nuts

Oké noten zijn behoorlijke calorieën bommetjes. Dus niet echt een tussendoortje met weinig calorieën. Maar noten bevatten wel veel gezonde vetten en zijn daardoor erg gezond. Af en toe een klein handje noten is dus zeker niet slecht voor je.

POPCORN

WAT, POPCORN?? Ja zeker! Het klinkt misschien een beetje gek, maar wanneer je popcorn zelf maakt is het een erg gezonde snack. Ook popcorn kun je op verschillende manieren op smaak maken. Voeg wat kaneel toe of doe gek en voeg een beetje garam masala toe.

tussendoortjes-met-weinig-calorieen-popcorn

ei, ei, ei en wat zijn we blij!

Want een gekookt eitje is makkelijk mee te nemen en bevat erg weinig calorieën. Een beetje peper en zout en je snack is klaar. Is dit net iets te weinig voor je, combineer het dan met een gezonde volkoren cracker.

Genoeg keuze dus voor een gezond en verantwoord alternatief. Sla de volgende keer de kant-en-klaar repen over en kies voor één van bovenstaande tussendoortjes met weinig calorieën.

Calorieën verbranden en toch lekker blijven eten?

Heb jij niet genoeg aan bovenstaande tussendoortjes en wil jij naar het next level calorieën verbranden? En ook nog eens lekker blijven eten?

Klik dan op de knop hieronder en ga aan de slag met de Afslank Receptenbijbel!

  

Meer weten over de Afslank Receptenbijbel en direct profiteren van een geweldige korting?

Ja! Dat wil ik ook!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.